Novice

grapa Bitch

Pravljični svet blagovne znamke The making of grapa je plod sodelovanja med oblikovalskim studiem Kofein dizajn in vinsko hišo Tilia Estate iz Potoč v Vipavski dolini.

 

Kako se naredi dobra grapa v pravljici? Najprej potrebuješ mestno razvajenko, ki je nič več na tem svetu ne razveseli. Ne športni avto, ne prijateljice, še manj prijatelji, ostrig se je že naveličala, šampanjci so izgubili vso poetičnost mehurčkov in potovanja ji gredo samo še na živce. Ampak po drugi strani je takšne vrste »bitch«, da se ji težko upreš, kot se ona težko upre dobrim stvarem. Vprašanje je le, kdaj se jih naveliča. Na drugi strani pa potrebuješ vaškega norčka. Pridnega, delavnega, takšnega, ki nabere nekaj ton grozdja, ga ožame v vino, tropine pa vrže v bakreni kotel, ga trinajst dni podžiga z ognjem, da brbota in brbota in da na koncu steče ven prava stvar.

 

Nekoč je grapa zanimala samo Italijane

 

Prava grapa. Pravljični svet blagovne znamke The making of grapa oziroma Bitch and stuff you need to make a true grapa ali tropinovca, kot mu rečemo po domače, je plod sodelovanja med oblikovalskim studiem Kofein dizajn in vinsko hišo Tilia Estate iz Potoč v Vipavski dolini. Gre za koprodukcijski projekt, kako iz stvari, ki je nihče ne ceni preveč, narediti nekaj, kar postane izdelek, ki ga vsi želijo imeti.

 

»Sama grapa ni zanimiva za nikogar, razen za Italijane, zato tudi sama kakovost naših izdelkov ni preveč zadovoljiva,« o razlogih, zakaj se je v resničnem življenju odločil kuhati grapo, pravi Matjaž Lemut, vinar iz Vipave, ki je v sodelovanju z oblikovalskim studiem Kofein na trg dal grozdni derivat z 42 odstotki alkohola, narejen iz tropin belega grozdja sivega pinota, chardonnayja in malvazije letnika 2015. Nad varjenjem destilata so bdeli slovenski mojstri žganjekuhe z biotehnične fakultete in iz Fructala, kjer je izdelek, narejen iz 16 ton ostankov grozdja po stiskanju, tudi nastal. Ime in njegova podoba pripovedujeta zgodbo o ideji, izvoru in dodelavi žganice, art direktorica je bila Jana Jazbec, serijo treh etiket z ilustracijami v obliki stripa je zasnoval svetovno znani zagrebški ilustrator, stripar in grafični umetnik Danijel Žeželj, ki sicer živi v New Yorku, sporne besede »bitch« pa so se domislili v Ljubljani.